2 oktober 2011

Söndag

Helgen har varit bra. I fredags efter jobbet följde jag med mamma och pappa till farmor som just nu bor i Rimbo på ett boende. Det är meningen att hon ska få flytta närmare oss när det blir en ledig plats på något boende här i närheten. När vi kom dit kände jag mig lite nervös för sist jag träffade henne när hon va på sjukhuset va hon inte alls pigg men nu va hon glad och skrattade och sjöng mycket. Så det va jättehärligt att se att hon mår bättre. När vi hade fikat ringde jag Kalev och mamma och pappa skjutsade mig till honom på väg hem från Rimbo. Vi kollade klart på Råttatouille, kollade på Idol, pratade och spelade Uno. Det va lättare att träffa honom och det kändes också lättare att prata om allt, så det va skönt. Men jag ville inte sova där än så han va snäll och skjutsade hem mig så Maggie blev överglad när vi gick innanför dörren. Hon låg i hans knä när vi fikade och pussade på honom. Klockan va ganska mycket när han åkte tillbaka till Norrtälje så jag somnade ganska sent och vaknade sent i lördags. Men det va riktigt skönt att få sova ut... Jag följde med mamma och handlade och lämnade tipset och då träffade jag Deffe och vi bestämde oss för att ses lite senare. Vi kollade på film hemma hos henne och då hände det en läskig underlig sak, jag blir rädd bara jag tänker på det så det tänker jag inte skriva om. Men det va i alla fall jättekul att träffa henne och jag tycker det är toppen att vi har fått tillbaka kontakten!


Idag har jag varit riktigt snäll mot min bil. Jag och pappa har tvättat och vaxat och gjort allt man kan göra för att en bil ska må bra. Sen kom Emma och hälsade på och hon va på något konstigt Emmahumör när hon måste klämma på en hela tiden och peta.. Svårt att förklara men det är Emma helt enkelt och henne tycker jag om! Vi kollade på Freaky Friday och pratade strunt. Vi hann äta middag emellan också. Och nu sitter jag här och funderar på vad jag ska hitta på.. Kanske läsa eller kanske inte.


Tro på dig själv. N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar