27 september 2011

Tisdag kväll

Har lagt mig i sängen efter att ha kollat en stund på tv, på ettan faktiskt. Det va ett program som handlar om släktforskning och det är jag ganska intresserad av. Vi är ju typ en adelssläkt så det skulle va coolt att veta vart man kommer ifrån från början och varför det blev en släkt av adeln. Men nog skrivet om det.. Jag känner mig väldigt förvirrad över situationen nu. Jag och Kalev gjorde slut för några veckor sen och han har varit helt förstörd. Det har ju jag också varit men vi är på olika nivåer om man säger så och nu är det så att han och Melinda om tragiskt dog i fredagskväll va Kalevs bästa vän i högstadiet. Och därför känns det som att han behöver mig mer än någonsin nu och jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig för att visa att jag bryr mig om honom och känner hans sorg samtidigt som jag inte vill att han ska tro att jag vill vara med honom igen. Så jag är ganska splittrad över det för jag är en sån person som alltid vill hjälpa andra men i det här läget vet jag inte hur jag ska kunna få rätsida på allt. Jag har i alla fall skrivit till honom att jag tänker på honom och jag hoppas han förstår på vilket sätt jag menar men det känns som att jag inte vill fråga om det heller eftersom han mår så dåligt just nu. Men jag tycker ändå att det är tur att han har kontakt med en psykolog sen en vecka tillbaka och jag hoppas att han använder tiden hos henne för att verkligen få stöd och hjälp för det behöver han. Han är ju en sån person som förnekar när det uppstår problem eller händer hemska saker och håller det inom sig så länge som det går och det mår ingen bra av. Vare sig man kan eller inte kan acceptera det.


Jag är ledig imorgon och det ska bli otroligt skönt. Jag känner att jag behöver va ensam och kunna tänka lite på hur jag verkligen mår själv.. Det va ett bra tag sen jag verkligen stannade upp för att minnas vart jag är på väg någonstans känns det som. Jag funderar faktiskt på att ta en promenad i skogen om foten pallar för det är otroligt skönt att vara i skogen när man är förvirrad eller ledsen. Man får lite ny luft och kraft till att ta tag i saker.


Vila i frid Melinda. N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar